Walgelijk! K3 kindermarketing van ongezonde eet- en drinkwaren is ongepast!

Oproep aan K3: stop met kinderreclame voor ongezond eten

Fanmail van de Alliantie Stop Kindermarketing voor de nieuwe bandleden van K3: stop kinderen te verleiden ongezond te eten. Ook de gemeente Amsterdam heeft zich aangesloten bij de alliantie.

Amsterdam bindt strijd aan met kindermarketing

In oktober vorig jaar sloot Amsterdam zich als eerste gemeente van Nederland aan bij de alliantie

De coalitie van consumenten- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers, diëtisten en kinderartsen roept de popgroep op om geen reclame meer te maken voor producten die slecht zijn voor kinderen, zoals chips, koek, ijs en snoep.

De Consumentenbond stelt dat de meidengroep bekend staat om grootschalige merchandising zoals puzzels, paraplu's en wekkers. Ook is het merk K3 te vinden op diverse eet- en drinkproducten zoals chips (Croky K3 hartjes), hagelslag (K3 hagel met hartjes), koekjes (Jules Destrooper), ijsjes (K3 IJsboerke) en snoep (K3 Red Band). 'Allemaal producten met veel zout, suiker en/of vet.'

De bond maakt zich zorgen omdat bekend is dat kindermarketing werkt. Directeur Bart Combée: 'Wij vragen de nieuwe leden van K3 het goede voorbeeld te geven en kinderen juist te stimuleren een gezond voedingspatroon aan te leren. Dat kunnen zij doen door hun populariteit te lenen aan gezonde producten zoals groente en fruit.'

De woordvoerders van K3 laten weten dat Studio 100 (het overkoepelende productiebedrijf) 'altijd nauwgezet' de richtlijnen van de overheid volgt. 'Daarnaast zijn we aan het bekijken hoe we ons beleid kunnen finetunen in functie van de veranderende inzichten op het vlak van voeding.'

Door: Redactie Het Parool

Bron: Het Parool

Dit artikel is 2600 keer gelezen!

One thought on “Walgelijk! K3 kindermarketing van ongezonde eet- en drinkwaren is ongepast!

  • enenenis@hotmail.com'
    18 januari 2016 at 02:11
    Permalink

    Wat zijn ouders ànders dan grootgeworden kinderen…. die kopen dus met gemak dezelfde zooi voor hun kinderen die zij in hun jeugd ook kochten voor zichzelf, eh, kregen van hun ouders die ook maar grootgeworden kinderen waren……………………….

    Het zijn dus niet de kinderen maar de (kinderlijke) (naieve) ouders die de verantwoordelijkheid hebben voor de aan / inkoop van JUNKFOOD.

    De welvaartsziektenstatistieken zeggen genoeg. 

    Maar het BNP is belangrijker dan de volksgezondheid…

    Maar ja, wij zijn een gemak- en genotvol volkje dus gaat een roze koek makkelijker naar binnen dan een appel, zijn ook goedkoper…

    Etc.
     

     

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

12345

Populair